Autoimpact Frimann Biler

Frimann Biler øger salg af serviceaftaler fra 5% til 64%

Frimann Biler A/S ønskede generelt at klæde medarbejderne bedre på til mødet med kunderne.

Vi (Autoimpact) iværksatte et program, der tog hånd om introduktion til medarbejderne, coaching og træning af medarbejderne i en fastlagt cyklus og ikke mindst en kontinuerlig individuel opfølgning på salg og processer.

Frimann Biler nu i toppen omkring serviceaftaler
Resultaterne er virkelig gode. For eksempel har salgspersonalet øget salget af serviceaftaler fra beskedne 5% til fantastiske 64%. Penetrationen er målt på salg af serviceaftaler til private, sammenholdt med antal solgte nye biler.
Resultatet har bragt Frimann Biler i toppen, når det gælder salg af serviceaftaler i Danmark. Konkurrencedygtige priser, enkle værktøjer, salgsprocesser, markedsføring og hårdt arbejde har gjort forskellen. Vores erfaring er, at kunder, som allerede én gang har valgt en serviceaftale, er meget indstillet på at vælge en serviceaftale igen ved næste bilkøb.
Generelt opleves et stort antal kunder som ved aftalens ophør ønsker at forlænge aftalen med yderligere 3-4 år, hvilket sikrer en god, solid kundebase i årene fremover.

Spredes ud til hele koncernen
Seneste element i projektet er en introduktion til ledelsen i alle 4 Frimann bilhuse, indeholdende fremtidig opfølgningsstruktur på fokusområder, via scorecards.

Kunne dette give bonus i din forretning?
Så er der måske basis for et samarbejde. Er det dig, der ringer? Tlf. 28 18 25 30.